topbella

Saturday, November 21, 2009

Pengharapan


Aku mewakili rindu seorang Annas
Cucu cicit rusuk kiri Adam
Yang merindui perlindungan penaung-Nya
Ya,aku cumalah seorang An-Nisa'
Dengan satu akal anugerah Dia
Mampukah memimpin sembilan nafsu tanpa-Mu
Ketahuilah sesungguhnya Engkau umpama si penjual kasturi
Aku kepinginkan keharumanmu untuk keredhaan Dia
Biar aku tidak sesuci penghuni Al-A'raf
Namun kejelikanku menimbun tinggi mencela diri


Seperti sinar rembulan menerangi malam
Pancarkanlah An-Nur ke seluruh diriku
Aku mahu hilang segala pilu duka
Lantaran dosa-dosa mazmumah lusaniah
Tenangkanlah aku dalam dakapanmu
Supaya luluh berderau segala dendamku
Biar berterbangan dibawa angin lalu


Walaupun engkau tidak sehebat Amirul Mukminin
Jadilah pemimpin diriku ini
Bisikkan di telingaku kalimah-kalimah suci
Yang menjadi pegangan aqidahku
Buat kita sama-sama menjunjung Dia
Aku akan tetap setia disisimu
Jika aku berduka lara
Aku hanya perlukan belaianmu
Wahai Rijal Al-Amin
Biar aku tahu
Aku tak keseorangan menempuh badai dunia
Sematkan di dadaku fahaman muslimah sejati
Terima kasih insan budiman


Tetapi sayang
Aku hanyalah seorang pemilu
Yang tidak mengerti kerinduan sendiri
Sedang hati digigit resah
Rindukan kawalan
Rindukan bimbingan
Malang bagi aku yang bermusafir
Entah siapakah Rijal Al-Amin


Mungkinkah engkau sudah tiada di dunia?
Lantaran tidak sesuai lagi
Hidup di bumi penuh palitan dosa
Atau mungkinkah aku terpaksa menanti
Walau sehingga seabad nanti?

No comments:

Post a Comment

 
Insyirah© DiseƱado por: Compartidisimo